Announcement

Collapse
No announcement yet.

Taulia postmortem bugs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #1. В поле ввода "Invoice number" кроме цифровых значений вводятся и другие знаки
    #2. В поле ввода "Purchase order" кроме цифровых значений вводятся и другие знаки
    #3. Несоответствие форм написания дат в параметрах поиска строка "Invoice date" (6/5/2011) и результатах поиска в столбцах "Inv. Date" (29-Aug-2011)
    и "PO #" (28-Sep-2011 - 29-Aug-2011)
    #4. Столбец "Due Date" не соответствует формату даты, возможно он взаимозаменяем со столбцом "PO #"
    #5. В строке # 7 (Invoice 1122339546) дата "1-Oct-2011" не входит в диапазон поиска "Invoice date" (6/5/2011-9/30/2011)
    #6. Возможно формат написания заголовков в параметрах поиска должен совпадать с форматом заголовков в столбцах
    (прописные буквы во втором слове заголовка: не "Invoice status", а "Invoice Status"
    #7. Отсутствует кнопка "Actions" в 11 строке
    #8. В результатах поиска должно отображаться 10 строк, а не 11
    #9. Для размещения 422 инвойсов необходимо 43 страницы, а не 32
    #10. Столбец "Type" в результатах поиска является лишним

    Comment


    • 1.The cell "From amount" "to" does not satisfy to the monetary format
      2.Error in the format of the "Payment" column (perhaps there should be a payment date)
      3.An order with the number "40998" has an earlier invoice date "5-Jul-2011" (second row of the table) than an Order with the number "30998" with the invoice date "23-Jul-2011" (fourth row of the table)
      4.Different date format in the cell "Invoicedate" and in columns table "Inv. Date", "PO #"
      5.Suggestion: change the column name of the table "Due Date" to "PO #" and "PO #" to "Due Date"
      6.The range of invoices is from June 5 to September 30, an invoice with the date of October 1 is excess
      7.The "Download list" command does not match the icon (the diskette icon means "save")
      8.Remove the icon "binocular"
      9. Suggestion: in the cell "Invoice number" and "Purchase order" add a selection icon (drop-down list) "v"
      10.Suggestion: in the columns of the table with the number and date, add the "v" sorting function in ascending or descending order

      Comment


      • Сообщения об ошибках:
        1. В столбце "Amount" нарушен порядок сортировки: "22'409.37" идёт перед "22,376.00".
        2. Даты в поисковой строке "Invoice date", в столбцах "Inv. Date" и "Due Date" привести к одному общепринятому формату.
        3. Убрать столбец "Type" как неинфармативный.
        4. "1-Oct-2011" в строке 7 столбца "Inv. Date" не входит в диапазон, установленный в графе поиска"Invoice date".
        5. Данные в столбцах "Due Date" и "PO #" не соответствуют их названию.
        6. Исправить "Invoce #" на "Invoice #".
        7. Нарушена нумерация страниц: отсутствует страница "5".
        8. В поисковой строке "Results per page" не соблюдаются параметры поиска: указано "10" - отображается 11.
        9. Отображено 422 результата поиска, что не соответствует количеству найденных страниц.
        10. В 11 строке отсутствует кнопка "Actions".
        Last edited by Htgyu; 04-05-2022, 01:06 PM.

        Comment


        • 1. В "Hide search parameters" в "Search my invoices" знак "двоеточие" - ":" есть только после "From amount"
          ИЛИ
          2. В "Hide search parameters" в "Search my invoices" необходимо добавить знак "двоеточие" - ":"
          после наименований параметров поиска (двоеточие есть в строке:"From amount")
          3. Рядом с заголовками всех столбцов кроме "Amount" отсутсвуют стрелки сортировки
          4. Заменить "Rejcted" на "Rejеcted" в первой строке колонки "Status"

          Comment


          • #1.
            Severity: Minor
            Short description: The data type in the "Due date" column in the search results must be "day-month-year", not numeric
            Steps to reproduce:
            1. Launch the Taulia application in your browser
            2. Navigate to the "Invoices" page
            3. Search invoices by the following criteria:
            • Customer – "General Electric"
            • From Amount - "100" to "1000000"
            • Invoice date - "6/5/2011" to "9/30/2011"
            • Invoice status - "All"
            • Results per page - "10"
            4. Observe: In the "Due Date" column in the search results values are provided in a numeric format

            #2.
            Severity: Minor
            Short description: The data type in the "PO #" column in the search results must be numeric, not date format
            Steps to reproduce:
            1. Launch the Taulia application in your browser
            2. Navigate to the "Invoices" page
            3. Search invoices by the following criteria:
            • Customer – "General Electric"
            • From Amount - "100" to "1000000"
            • Invoice date - "6/5/2011" to "9/30/2011"
            • Invoice status - "All"
            • Results per page - "10"
            4. Observe: In the "Due Date" column in the search results values are provided not in a date format

            #3.
            Severity: Minor
            Short description: Returned results that fall outside the dates specified in the "Invoice date" field - in the row #7 shows "1-Oct-2011" in the "Inv. Date" column when the date limit is set to "9/30/2011" in the search criteria
            Steps to reproduce:
            1. Launch the Taulia application in your browser
            2. Navigate to the "Invoices" page
            3. Search invoices by the following criteria:
            • Customer – "General Electric"
            • From Amount - "100" to "1000000"
            • Invoice date - "6/5/2011" to "9/30/2011"
            • Invoice status - "All"
            • Results per page - "10"
            4. Observe: Row #7 displays "1-Oct-2011" in the "Inv. Date" column, which does not match the search criteria "Invoice date"

            #4.
            Severity: Suggestion
            Short description: The date format specified in the search criteria ("month/day/year") is different from the dates in the search results ("day-month-year")
            Steps to reproduce:
            1. Launch the Taulia application in your browser
            2. Navigate to the "Invoices" page
            3. Search invoices by the following criteria:
            • Customer – "General Electric"
            • From Amount - "100" to "1000000"
            • Invoice date - "6/5/2011" to "9/30/2011"
            • Invoice status - "All"
            • Results per page - "10"
            4. Observe: date format mismatch in search criteria and search results
            Suggestion: Align date format between "Invoice date" in the search criteria and "Inv. Date" column in the search results

            #5.
            Severity: Suggestion
            Short description: Headings in columns need to align with content in search results
            Steps to reproduce:
            1. Launch the Taulia application in your browser
            2. Navigate to the "Invoices" page
            3. Search invoices by the following criteria:
            • Customer – "General Electric"
            • From Amount - "100" to "1000000"
            • Invoice date - "6/5/2011" to "9/30/2011"
            • Invoice status - "All"
            • Results per page - "10"
            4. Observe: In search results, header text is centered and content is left aligned
            Suggestion: Headings need to align with content - Heading text should be left-aligned or content should be centered.

            Comment


            • #1. Inconsistency in the date format "Inv. Date" column (mm/dd/yy) with the format of the cell "Invoice date" (dd/mm/yy)
              #2. Inconsistency in the date format "Due Date" column (mm/dd/yy) with the format of the cell "Invoice date" (dd/mm/yy)
              #3 "Amount" column should be right-aligned
              #4 "Inv. Date" column should be right-aligned
              #5 "PO #" column should be right-aligned
              #6 "Due Date" column: check the correctness of the data output (does not match the meaning of the column label)
              #7 "PO #" column: check the correctness of the data output (does not match the meaning of the column label)
              #8 "Inv. Date" column: line №7 the date of the invoice out of range the filter values "Invoice date"
              #9 Replace "Showing 422 invoices" with "Showing 1-10 0f 422 invoices"
              #10 "Actions" button is missing in row #11

              Comment


              • 1. A tooltip for the binocular’s icon in the “Search my invoices” is missing.
                2. Inconsistency of the “invoice date” label naming: “from” should be added before corresponding text box.
                3. Suggestion: parameters “Due date” and “Payment” should be added to the “Search my invoices”.
                4. Inconsistency of date/time formats in the “invoice date” of the “Search my invoices” and the table: change date/time formats in the “invoice date” to “dd-MMM-yyyy” or date/time formats in the table to “dd/mm/yyyy”.
                5. Suggestion: replace the “Invoice date” date/time range selection text boxes with date/time selector.
                6. Filter “Invoice date” of the “Search my invoices” doesn’t work.
                7. Suggestion: an alignment of tables header have to be done by center of columns.
                8. Inconsistency of sorting direction of the “amount” column data and sorting direction sign in header: replace triangle sign direction to inverse.
                9. Naming of column “Payment” have to be more precise
                10. An information (contacts, copyrights etc.) in the site footer is missing

                Comment


                • 1. Button "Actions" is missing in 11 row
                  2. Tooltip is missing for button "binoculars"
                  3. Seach results: 11 row however "Results per page" = 10
                  4. Add title for 9 column
                  5. Add colon character for all label "Search my invoices"
                  6. Add ellipsis character in the pages enumeration
                  7. Replace "Invoce #" with "Invoice"
                  8. Replace "Rejcted" with "Rejected"
                  9. Replace "From amount:" with "Amount" and post "from" in front of list box
                  10. Page 5 is missing in the pages enumeration

                  Comment


                  • #1 Find dialog box for "Invoice number" is NOT defined. Suggestion: Should be like "Purchase order" with
                    "Binocular" icon.
                    #2 "Purchase order"'s Icon "Binocular" doesn't have tooltip.
                    #3 Unrequired reduction in "Inv. Date". Replace "Inv. Date" with "Invoice Date".
                    #4 Select of date Dialog box for "Invoice date" & "to" is NOT defined.
                    #5 List box of "Invoice status" dosn't have all values: "Rejected", "Paid", "In process", "Approved".
                    #6 Suggestion: Replace control type of "Invoice status" List box with multiple check boxes.
                    #7 Wrong alignment of values in "Amount" column. Alignment should be on dot (".") in values.
                    #8 Find dialog box for "Customer" is NOT defined. Suggestion: Should be like "Purchase order" with "Binocular"
                    icon.
                    #9 Suggestion: change control type "Customer" from List box to Text Edit & List box
                    #10 Wrong tooltip in "Status" column, fourth row. Replace tooltip "Approved" with "Paid".

                    Comment


                    • #25. The invoice list's column titles should be centered
                      #26. The "Amount" column should be aligned to the right
                      #27. The "Search" button can be placed in the row above, which will save space on the screen
                      #28. Inconsistency: the label "Invoice number" vs. the title "Invoce #" of the list. Suggestion: replace them both with "Invoice #"
                      #29. Suggestion: create a "Reset" button for resetting search parameters
                      #30. Suggestion: the bottom menu should include "First", "Next", "Previous", and "Last" buttons for navigating the list
                      #31. Suggestion: The interface should have the option of choosing "Dark" or "Light" themes
                      #32. Numeric values should be right-aligned, text values left-aligned, and dates centered
                      #33. The fields next to the "From amount" label should contain values in currency format with a separator for thousands
                      #34. Inconsistency: Search labels order vs. Column titles order. Suggestion: organize Column titles the way as Search labels

                      Comment


                      • #1. Отсутствует страница 5.
                        #2. Строк 11, а должно быть 10.
                        #3. Отсутствует кнопка "Actions" в последней строке.
                        #4. В строке 7 и 10 присутствуют даты за октябрь, поиск ограничен 30 сентября.
                        #5. 422 результата нереально уместить на 32 страницах.
                        #6. Поменять названия столбцов "Due Date" и "PO#" между собой.
                        #7. Неверная сортировка в столбце Amount
                        #8. Обеспечить двоеточием ряды в столбце "Search my invoices".

                        Comment


                        • TAULIA BUG REPORT (REMASTERED)
                          #1. There isn't a column "Customer" in the table of invoices.
                          #2. The column "Type" is not necessary because invoices have only one type.
                          #3. 32 pages can't consist 422 invoices.
                          #4. "PO#" column doesn't show purshasing orders. It shows dates.
                          #5. "Due to" column should show dates in spite of numbers.
                          #6. The website doesn't show the user name who logged in.
                          #7. Inconsistency in the column "Amount". The direction of the arrow sign next to the heading corresponds to descending order. Meanwhile rows in this column correspond to ascending order.
                          #8. The "Binoculars" button doesn't have a tooltip.
                          #9. Searching results should show 10 rows instead of 11 rows.
                          #10. All labels in Search my "invoices" part need to have a colon ( at the end

                          Comment


                          • #1 "Due date" in table doesn't match appointment, the column must have a value presumably "Purchase order"
                            #2 "PO #" в таблице в пятой колонке слева, не соответствует порядку расположения. "PO #" предположительно должно стоять после "inv.date"
                            #3 "стрелка" в шапке колонки "Amount" не соответствует сортировке значений в колонке. Необходимо изменить алгоритм сортировки согласно положению стрелки.
                            #4 в колонке "Amount" нарушена последовательность сортировки значения в строке со значением $22409.37. Данное значение должно следовать после значения $22376.00
                            #5 слово "invoce" в первой колонке таблицы следует писать как "invoice", так как здесь имеет место орфографическая ошибка.
                            #6 внизу таблицы слева в нумеровании страниц, пропущена цифра "5", по порядку счета она должна следовать после цифры "4"
                            #7 в колонке с кнопками "Actions" отсутствует наименование самой колонки. Возможно следует вверху таблицы над колонкой с кнопками Actions написать название "Actions"
                            #8 иконка "save" справа вверху таблицы рядом со строкой "download list" не соответствует назначению. Необходимо заменить иконку "save", на иконку "download" либо заменить текс рядом с иконкой на "сохранить"

                            Comment


                            • #1. Invoice dated "1-Oct-2011" is outside of the range from "06/05/2011" to "9/30/2011" (as per "Invoice date" listbox)
                              #2. Inconsistency in date formats: "Invoice date" field (6/5/2011)", "to" field (9/30/2011) with "Inv. Date" column (29-Aug-2011)
                              #3. Inconsistency in numeral formats: "From amount:" field has natural numbers, while "Amount" field has decimal numbers
                              #4. Replace ".." with "..." between links to page 10 and page 32 at enumeration search results of pages
                              #5. Data in the "Due Date" column is not in a date format
                              #6. Suggestion: user name should be displayed next to "Logout" link in the top right corner of the screen
                              #7. There is no space between "Help" and pipe character "|" at the header
                              #8. Suggestion: Data in "Amount" column should be align right
                              #9. Tooltip for "binocular" icon in "Search my invoices" is missing
                              #10 Leftmost column title: replace "Invoce #" with "Invoice #

                              Comment


                              • ==========Taulia BugReports: в стремлении к идеалу! ===========

                                1. В колонке "Status", в счете "1122339044", при наведении курсора на значок зеленого цвета с купюрами и стрелочкой, во всплывающем контекстном меню,
                                отображаетя статус "Approved", а в остальных значках такого типа "Paid". Думаю, стоит использовать один термин у всех этих значков.

                                2. Перепутаны местами наименования колонок: "Due Date" и "PO#", либо их значения во всех строчках. В сформированных результатах
                                по поисковому запросу.

                                3. В окне ввода поискового запроса, в строке "Purchase order", при наведении курсора на значок бинокля не всплывает контекстного меню/подсказки
                                с наименованием значка

                                4. В сформированных результатах по поисковому запросу, не у всех колонок в наименованиях присутствуют значки "#"

                                5. В колонке "Status", в счете "1122339302", при наведении курсора на значок письма с карандашом, во всплывающем контекстном меню,
                                отображаетcя статус "In process", а в остальных значках такого типа "В процессе". Думаю, стоит использовать один термин у всех этих значков.

                                6. В колонке "Amount", в суммах, после значения тысяч установлен знак ",", а после значения сотен знак "." Это корректно?

                                7. В колонке "Status", в счете "1122339225", допущена орфографическая ошибка в слове "Rejcted", необходимо исправить на " Rejected"

                                8. На странице Taulia.portnov.com, при увеличении масштаба, теряется фокус у лейбла "Taulia™" в левом верхнем углу. Это нормально?

                                9. В отображаемых результатах поискового запроса, представлены 11 строчек с счетами, а должно быть 10, исходя из установленного параметра "Results per page"

                                10. В колонке "Amount", нарушена последовательность сортировки сумм счетов. Они отображены от наименьшего по сумме, к большему, в то время, как, должно быть наоборот.

                                Comment

                                Working...
                                X