Announcement

Collapse
No announcement yet.

TAULIA Bug Reports

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TAULIA BUG REPORTS(Except errors founding in learning class 29.03.22)


    #1. In Section "Search my invoices" in Label "Invoice date" date format mismatch in cell "6/5/2011" to "9/30/2011"

    #2. In Column "Invoce" name column consist wrong word "Invoce" instead word "Invoice"

    #3. Sorting order violation In column "Inv. Date" row#2 date format consist "5-Jun-2011"

    #4. Sorting order violation In column "Inv. Date" row#4 date format consist "23-Jul-2011"

    #5.Sorting order violation In column "Inv. Date" row#8 date format consist "1-Aug-2011"

    #6.Sorting order violation In column "Inv. Date" row#10 date format consist "3-Jul-2011"

    Comment


    • 1. The page #5 isn't showing (or is absent) down the list.
      2. The content of colomns "Due Date" and "PO #" swaped.
      3. There are 11 rows in the list instead 10 required.
      4. The button "Actions" is absent in 11-th row of the showing.
      5. In the column "Status" the word "rejected" has missed forth letter "e".
      6. In the column "Amount" cells "$22,376.00" and "$22,409.37" turned.
      7. In the "Search my invoices" block the colon is only in section"From amount".
      8. The number of result pages (32) isn't enaught for showing 422 invoices if each page has 10 rows.

      Comment


      • 1. В строке "From amount:" указаны цифровые обозначения денежных средств без двух нулей после запятых.
        2. В строке "From amount:" не указана валюта денежных средств.
        3. В строке "Results per page" определено 10 строк с результатами поиска, по факту на экране 11 строк.
        4. Рядом с обозначениями граф "Inv. Date" и "Due Date" желательно кнопки с треугольником для выстраивания инвойсов по датам.
        5. Отсутствует единообразие в написании дат в поисковике и в результатах поиска (смешаны американская и обычная формы написания даты)
        6. Названия столбцов "Due.Date" и "PO#" закреплены не за своими значениями.
        7. В строке "Invoice date" в окошке для введения значения отсутствует "троеточие" для возможности выбора даты из календаря.
        8. В столбце "Amount" денежные значения удобнее, если выровнять по правому краю.

        Comment


        • TAULIA BUG REPORTS


          #12. “Due Date” messed up columns “Inv. Date”
          #13. “PO” (29-Aug-2011) inconsistency messed up column order “Due Date”
          #14.” Inv. Date” this column is repeated
          #15. “Invoce” (Invoice ) mistake in a word
          #16. Rejcted (Rejected) mistake in a word
          #17.” Payment” Not all data entered
          #18. “Type” this column is repeated
          #19. “All” mistake

          Comment


          • #12. Label strings do not have “:” at the end. The lines of Lables - Invoice number, Customer, Purchase order, to, Invoice date, to, Invoice status, Results per page - should come with colon at the end.
            #13. Data format in the Labels and in the Table are different: mm/dd/yyyy vs dd-Mon-yyyy; need to be unified for users’ convenience
            #14. The thousands in the amount should be separated by commas in the label string” From: 100 To: 1000000”- i.e. “To: 1,000,000”
            #15. Typo in column “Status”, line 1 - “Rejcted” should be read “Rejected”
            #16. Headers of the columns “Due date” and “PO #” need to be switched to meet columns’ content
            #17. The column with the “Actions” buttons is not headed
            #18. Button "Action" is missed in the last line of displayed list
            *Note: Not prioritising order
            Last edited by NG221; 03-31-2022, 10:23 AM.

            Comment


            • Тестируем TAULIA
              1. В первом столбце заменить "invoce" на "invoice"
              2. В 11-м ряду отсутствует кнопка нажатия "Actions"
              3. В колонке "Amount" результат сортировки не соответствует выбраному виду сортировки.
              4. В столбце "Payment" в некоторых строках отсутствует информация
              5. В поле сортировки "invoice date" неверный формат дат
              6. В столбце "PO#" нет единого формата дат (00.00.0000)
              7. Кнопка в виде бинокля не имеет выравнивания относительно интерфейса.
              8. Серая заливка полей не имеет привязки к информации.
              9. В седьмом столбце, в первом ряду заменить слово "Rejcted" на "Rejcted"
              10. Поменять местами названия столбцов "Due Date" и "PO#"

              Comment


              • 1. Username is not specified in the upper right corner.
                2. No need for a column "Type".
                3. "PO#" column, "Due type" column: data is oposite.
                4. "Search my invoices": required fields are not marked.
                5. "Search my invoices": no search for Due Date.
                6. "Inv. Date" column: Invoice date 1-Oct-2011 out of range.
                7. "Amount" column: alignment should be left.
                8. Different form of dates in "Search my invoices" and in the results table.
                9. "Search my invoices": icon "binoculars" no need.
                10. Сolumn names in the results table do not match names in "Search my invoices".

                Comment


                • 1.The rightmost orange "Search" button is positioned too far from the label menu
                  2.The binocular icon next to the "Purchase Order" text field is redundant since we have a "Search" button
                  3.Swap the content of column "Due Date" with the content of column "PO#"
                  4.The content of each column is not properly alligned.

                  Comment


                  • #1. Search results table: misspelling in the column title, "Invoce#" instead of "Invoice#".
                    #2. Search results table, "Status" column, row first: misspelled word, "Rejcted" instead of "Rejected".
                    #3. Pagination: link to page "5" is missing.
                    #4. Search results table: 11 rows are shown, while 10 results are required by the "Results per page" listbox.
                    #5. "Showing 422 invoices": 32 pages are not enough to accomodate 422 results, including 10 (or 11) results per page.
                    #6. Replace "Showing 422 invoices" with "Showing 1-10 of 422 invoices".
                    #7. Search results table, row 11: "Actions" button is missing.
                    #8. Search results table: it isn't reasonable to include the "Type" column, as the search involves the results of one type only (invoices).
                    #9. Inconsistency in date format used in "Invoice date" text field and in "Inv.date" column.
                    #10. "Search my invoices" section: complete every label with the colon character.
                    #11. Search results table, row 7: the "Inv.date" column includes the result for the month "Oct", while the date range is limited from 6/5/2011 to 9/30/2011 according to the "Invoice date" fields.
                    #12. Search results table, "Due date" column: non-standart date format is used.
                    #13. Search results table, "PO#" column: date format values are used for purchase order enumeration.
                    #14. Search results table, "Amount" column: between the sign direction in the title (arrow pointing down) and the actual sorting order (acsending).
                    #15. Search results table, "Amount" column: sorting order violation, invert values "$22,409.37" and "$22,376.00".
                    #16. Search results table, "Status" column, row 4: the tooltip doesn't match the corresponding icon ("Approved" instead of "Paid").
                    #17. Pagination: when navigating the mouse pointer over links to pages, it switches to a text pointer instead of a link pointer.
                    #18. Top navigation bar: display logged-in username.
                    #19. On OPERA browser: when navigating the mouse pointer over "Invoice status" label, the "Results per page" listbox is highlighted.
                    Last edited by KatS; 03-31-2022, 01:49 PM.

                    Comment



                    • #1. В поисковой строчке "Invoice number" убрать возможность ввода букв
                      #2. В поисковсковых строчках "From amount" убрать возможность ввода букв
                      #3. Поменять местами названия столбцов PO# и ue Date
                      #4. Исправить в 1 строчке столбца Status "Rejcted" "Rejected"
                      #5. В 11 строчке отсутствует кнопка "Action"
                      #6. Выставлен параметр "Results per page" 10 строк, а показано 11
                      #7. Название 1 столбца нужно исправить с "Invoce" на "Invoice"
                      #8. Показано 422 результата поиска, а по факту 352 (32 * 11)
                      #9. Суммы $22409.37 и $22376 в столбце "Amount" нужно поменять местами
                      #10. Дата 1.10.2011 в столбце "Inv.Date" не соответствует параметрам поиска
                      #11. Сделать выравнивание столбцов по центру
                      #12. Снизу в отображении количества страниц пропущена страница №5
                      #13. Формат даты "ДД/ММ/ГГ" не соответствует параметрам поиска "ММ/ДД/ГГ"
                      #14. В столбце "Amount" стоит отображение по убыванию, а по факту наоборот
                      #15. Столбец "Type" избыточен

                      Comment


                      • #1. Add Column "Customer" to make sure all the search results match the search conditions.

                        #2. Columns "Due date" and "PO #": wrong results data.

                        #3. Inconsistency of date types between "Search my invoices" and search results

                        #4. Edit title of the column "Payment" in order to understand what exactly it means.

                        #5. "Status" column, 4th row: when select icon which is on left of word "Paid", appears word "Approved".

                        #6. When select each of a column title: expected the changing mouse cursor from arrow to hand (not i-beam) in order to understand that it is possible to click and sort the search results.

                        #7. 7th row of the search results: invoice date "1-Oct-2011" does not satisfy the established "Invoice date" search parameters.

                        #8. All the buttons "Actions": redundant changing mouse cursor from arrow to i-beam, when select text area of word "Actions"

                        #9. The hight of the 11th row is less than the hight of other rows.

                        #10. Provide enumeration of search results pages with the label (description).
                        Last edited by ponomarevstar; 03-31-2022, 10:26 AM.

                        Comment


                        • 1. Данные в столбце "Due Date" не соответствуют названию столбца.
                          2. Данные в столбце "PO #" не соответствую названию столбца.
                          3. Данные в столбце "Inv. Date" имеют не выровненный вид.
                          4. Данные в столбце "PO #" имеют не выровненный вид.
                          5. Данные в столбце "Payment" имеют странный формат.
                          6. В выпадающем списке "Invoice status" нет вариантов кроме "All", хотя в списке присутствуют другие статусы.
                          7. В выпадающем списке "Results per page" нет вариантов выбора кроме 10.
                          8. В таблице нет столбца "Purchase order", хотя есть поле ввода фильтре.

                          Comment


                          • #1. The data type in the "Due date" field in the search results must be "day-month-year", not numeric;
                            #2. The data type in the "PO #" field in the search results must be numeric, not "day-month-year"
                            #3. There is no "Customer column" in the search results, although it is in the search criteria;
                            #4. Returned results that fall outside the dates specified in the "Invoice date" field - in the row #7 shows "1-Oct-2011" in the "Inv. Date" field when the date limit is set to "9/30/2011" in the search criteria;
                            #5. The date format specified in the search criteria ("month/day/year") is different from the dates in the search results ("day-month-year")
                            #6. Need to align the headers relative to the content - now the text of the headers is centered and the content is left aligned
                            Last edited by Samat; 03-31-2022, 10:28 AM.

                            Comment


                            • Tulia BUGS:
                              1. Отобразить “Invoice number” как “Invoice number:”
                              2. Отобразить “Customer” как “Customer:”
                              3. Отобразить “Purchase order” как “Purchase order:”
                              4. Отобразить “Invoice date” как “Invoice date:”
                              5. Отобразить “Invoice status” как “Invoice status:”
                              6. Отобразить “Results per page” как “Results per page:”
                              7. Иконка бинокля имеет ссылку http://taulia.portnov.com/Taulia%20%...files/find.png
                              8. Hide search parameters не отображен треугольник
                              9. Не отображена dropdown стрелка в поле from “Invoice date” для всплывающего календаря
                              10. Не отображена dropdown стрелка в поле to “Invoice date” для всплывающего календаря
                              11. Не отображен плейсхолдер в поле “Invoice number”
                              12. Не отображен плейсхолдер в поле “Purchase order”
                              13. Не отображен dropdown треугольник возле ссылки “Hide search parameters”
                              14. Отображено 11 строк при поле “Results per page” выбрано 10
                              15. Отображено “Showing 422 invoices” при 32 страницах (32х10=320)
                              16. Отобразить заголовок колонки “Invoce#” как “Invoice#”
                              17. Число $22,409.37 отображено не по порядку при выбранном фильтре по колонке “Amount”
                              18. Отобразить число поля “From amount:” “1000000” как “1,000,000”
                              19. Отображена не функциональная колонка “Type”, в колонке отображен один тип Invoice при выборе в шапке кнопки “Invoices”,
                              20. Отображено в колонке “Invoice date” “1-Oct-2011” при ограничении до 9/30/2011
                              21. В колонке “PO#” отображены даты не в формате месяц-день-год
                              22. В колонке “PO#” отобразить номера заказов
                              23. В колонке “Due Date” отобразить даты сроков погашения
                              24. В колонке “Inv. date” отобразить даты в формате месяц-день-год
                              25. В колонке “Due Date” дублирование номеров заказа 40988
                              26. Не отображена оплата в статусе “Approved” колонки “Status”
                              27. Не отображена кнопка “Actions” в 11 строке
                              28. Не отображено название 9-го столбца
                              29. Колонку “Amount” выровнять по правой стороне
                              30. В колонке “Due Date” дублирование номеров заказа 30988
                              31. В списке страниц “1 2 3 4 6 7 8 9 10 .. 32” не отображена страница 5
                              32. Список страниц “1 2 3 4 6 7 8 9 10 .. 32” отобразить форматом как “1 2 3 4 6 7 8 9 10 ... 32”
                              33. Таблица с данными отображена не в формате панели “Search my invoices”
                              34. В колонке “Amount” числа выражены в формате дроби
                              35. В колонке “Amount” отобразить “$100.10” как “100.10”
                              36. При нажатии на поле from “Invoice date” не отображен календарь
                              37. При нажатии на поле from “Invoice date” не отображен календарь текущего месяца
                              38. При нажатии на поле to “Invoice date” не отображен календарь
                              39. При нажатии на поле to “Invoice date” не отображен календарь текущего месяца
                              40. В колонке “Status” надпись “Rejcted” отобразить как “Rejected”
                              41. В колонках таблиц названия колонок не выровнены с набором данных колонок
                              42. После регистрации пользователя “User Manager” не отображен зарегистрированный пользователь
                              43. Логотип “taulia” отобразить как “Taulia”
                              44. Поле “Invoice number” type=”text” выразить как type=”string”, нет ограничений по вводу данных
                              45. Поле “Purchase order” type=”text” выразить как type=”string” ”, нет ограничений по вводу данных
                              46. Поле from “From amount” type=”text” выразить как type=”string” ”, нет ограничений по вводу данных
                              47. Поле to “From amount” type=”text” выразить как type=”string” ”, нет ограничений по вводу данных
                              48. Не отображена в названии стрелка для сортировки по колонке “Invoice#”
                              49. Не отображена в названии стрелка для сортировки по колонке “Inv. Date#”
                              50. Не отображена в названии стрелка для сортировки по колонке “Due Date”
                              51. Не отображена в названии стрелка для сортировки по колонке “PO#”
                              52. Не отображена в названии стрелка для сортировки по колонке “Payment”
                              53. При наведении указателя мыши на кнопку “Action” указатель мыши не меняется
                              54. При наведении указателя мыши на любую иконку в колонке “Status” указатель мыши не меняется
                              55. При наведении указателя мыши на любую ссылку названия колонок, указатель мыши не меняется
                              56. При наведении мыши на иконку “Paid” отображена всплывающая подсказка “Approved”
                              57. При наведении указателя мыши на логотип указатель мыши не меняется
                              58. Не отображена кнопка “Next” в списке страниц “1 2 3 4 6 7 8 9 10 .. 32”
                              59. При наведении мыши на иконку “Download list” отображена всплывающая подсказка “Download”
                              60. В URL не отображены данные по поисковому запросу
                              61. Поля “Invoice date” формата 9/30/2011 отобразить в формате 09/30/2011
                              62. Надпись поля “From amount” отобразить “Amount from”
                              63. В колонке "Amount" отображены данные не в соответствии с установленным фильтром1. Отобразить “Invoice number” как “Invoice number:”

                              Comment


                              • Taulia Bug Reports:
                                1. "Search my invoices" no data column "PO#"
                                2. "Search my invoices " no data column "Due Date"
                                3. In column "Payment" incorrect time specified in the row #11.
                                4."Due Date" and "PO #" headings are misplaced.
                                Last edited by Melnyk Alena; 03-31-2022, 10:47 AM.

                                Comment

                                Working...
                                X