Announcement

Collapse
No announcement yet.

TAULIA Bug Reports

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TAULIA bug reports

    #1. “Invoce” column: fix title.

    #2. “Actions” the button missing from line 11.

    #3.Word misspelled in the first row , “Status” the column

    #4.“Search my invoices” menu, “Result per page” number of pages 10/ pages output result:11.

    #5. ”Invoice date” menu , style date is mismatched from “Inv.date” and “PO” date columns.

    #6.“Amount” column: data sorting is set descending, result ascending.

    #7. Invoce search showing 422 / line count mismatchaulia bug reports

    Comment


    • Баги за исключением того, что мы обсуждали во время урока:

      1# В правом верхнем углу заменить "Logout" на "Log out"
      2# В настройках поиска строка "Invoice date" дата указана в формате мм-дд-гггг, в окне списка результата в формате дд-мм-гггг
      3# Поменять местами заголовки "Due Date" и "PO #"
      4# Привести к единому формату написание даты в строке поиска "Invoice date" и столбце выдачи результата
      5# Строки 3, 7 и 10 по дате не соответствуют параметрам поиска "to 9/30/2011"
      6# Заменить "Download list" на "Dowload"
      7# Сделать выравнивание по правому краю для кнопки "Dowload"
      8# Интервал между страницами "1" и "2" больше чем между "2" и "3"
      9# В поле "Search my invoices" переместить кнопку "Search" на левую сторону
      10# В правом верхнем углу исправить "User Manager" на имя пользователя

      Comment


      • TAULIA BUG REPORTS:
        12. The second column title: replace "Ty.pe " with "Type"
        13. Swap column titles #4 and #5
        14. Highlight rows with position "Paid" in blue.
        15. It would be nice to build a chronology by date.
        16. In "Invoice date" month and date "9/30/2011" mixed up places.

        Comment


        • 1. В лист-боксе отображено 11 результатов поиска при заданном параметре 10 строк
          2. Ошибка (пропуск буквы) в слове Invoce# крайний левый столбец
          3. Ошибка (пропуск буквы) в слове Rejcted столбец Status
          4. Пропуск ссылки страницу #5
          5. В результатах поиска отображены сведения за октябрь месяц при параметрах до 30 сентября
          6. Выравнивание в столбцах выполнено по левому краю а не по середине
          7. В последней строке отсутствует кнопка Actions
          8. Отсутствует наименование столбца для Actions
          9. Сортировка результатов в столбце Amount выполнена от меньшего к большему а должно быть наоборот
          10. В выпадающем списке Invoice status только один параметр All
          11. В меню From amount цифры не имеют разделителей что неудобно для чтения
          12. При наведении мыши на логотип, стрелка не модифицируется в руку

          Comment


          • 1.Формат выбора дат и формат дат в колонках не совпадает
            2.Названия колонок "Due Date" и "PO #" нужно поменять местами
            3.Дата в столбце PO # в строках 3,7,10, выходят за рамки выбранных
            4.Номера заказов в столбце "Due Date" (который нужно поменять на "PO #") должны быть уникальными и не повторяться
            5.Данные всех столбцов должны быть отцентрированы по правому краю
            6.В блоке "Search my invoices" у "Invoice number", "From amount", "Invoice date", "Invoice date" - нет стрелочке и всплывающего меню
            7.Кнопка "Search" должна быть под блоком "Search my invoices"
            8.Для переключения страниц, нет кнопок "предыдущая" и "следующая"
            9.Столбцы: "Invoice #", "Type", "Inv. Date", "Due Date", "PO #" - должны иметь стрелку сортировки

            Comment


              1. Mismatching of the dates in “Invoice date search options field and in the “Inv. Date” column in the table.
              2. Arrow mouse pointer doesn’t get converted into the flashing one when clicking on “Invoice date” tab in the “Search my invoices” field for possibility of the manual date typing.
              3. Sorting option listed by the arrow in the “Amount” column is not active (Mouse pointer doesn’t switch to finger pointer when hovering over it).
              4. The top-left corner LOGO link is not active for going on to the main site page (Mouse pointer doesn’t switch to finger pointer when hovering over it).
              5. The spacing is different from other ones in between numbers 1 and 2 in the left-bottom page links.
              6. There should be ability to use a sort option in all the columns in the table.
              7. Top of the screen main menu buttons are to be sorted in the logical order.
              8. Search my invoicesfield labels are to be sorted in the logical order.
              9. “Next page” link is missing next to the pages swithers in the left-bottom.
              10. The column with the “ACTIONS” buttons doesn’t have any name.
              11. Mouse pointer doesn’t switch to finger pointer when hovering over “ACTIONS” buttons.
              12. The calendar icon link is missing in the type box next to the “Invoice date” label in the “Search my invoices” field.
              13. Binocular icon link is missing next to the “Invoice number” label in the “Search my invoicesfield.

              Comment


              • 1. The labels in the "Search my invoices" section are left-aligned, it's better to make them right-aligned.

                2. The data input fields open up a regular not a digit keyboard on mobile devices.

                3. The data input field of a date is appears to be one field instead of 3 separate ones (month, date, year).

                4. An excessive search button in form of binaculars image near the "Purchase order" data input field.

                5. No assistance info under data input fields.

                6. It is recommended to underline "Hide search parameters" button as the link.

                7. No default input focus on the first data input field.

                8. "Search" icon located too far and it's advised it be left-aligned along the left border of the data input fields.

                9. "Search" button isn't assigned as a default button on the page.

                10. No heading of the column with "Action" buttons.

                11. Label "PO #" column heading as "Purchasr order #" to avoid it be confused with PO Box.

                12. Change table headings from the title case to the sentence .

                13. Inconsistency: different space between spacers (?) in the top right menu.

                14. Inconsistency: pop-up help on a mouse cursor doesn't exist almost everywehere.

                15. Https error: the page doesn't support encryption (?).

                16. No link to the homepage on "Taulia" logo in the header of the page.

                17. Advice: change the heading of the 3rd column from "Inv. Date" to "Invoice Date" due to sufficent space.

                18. No print-friendly version button.

                19. The content of "Search my invoices" section is aligned to the left instead of the center of the page (6.3 of the web Guide).

                20. The triangle mark(?) in the heading of the "Amount" column shows the descending order of the listed results while the search results are in the accending order.

                21. The label reads "From amount" instead of "Amount from" in the "Search my invoices" section.

                22. The search result data in "PO #" column is confusrd with "Due Date" column.

                23. The search result shows invoices having dates exceeding the search request.

                24. Inconsistency in the "Amount" column data: the data in the 7th ("$22,409.37") and the 8th ("$22,376,00") rows are inconsistent with the accending order of the data in the column.

                25. Inconsistency: the date type in the search results section should be changed to the U.S. date type.

                26. Inconsistency: the button "Actions" is missing in the last row.

                27. Inconsistency: the labels in the "Search my invoices" section mostly miss the colon character in their end.

                28. The first column heading in the table with the results is misspelled as "Invoce #" instead of "Invoice #."

                29. The column "Type" is abundant, because the whole section operates with invoices only.

                30. The data in the "Amount" column is aligned to the left instead of aligning to the decimal point.

                31. 32 pages of the search results won't cover all supposed 422 invoices found.

                32. The table with the results shows 11 results per page instead of supposed 10.

                33. The section with the search results titled "Showing 422 invoices" instead of "Showing 1 to 10 of 422 invoices."

                34. The list of numbered links to the pages with the search results lacks page 5.

                35. "Download list" button is advised to move to the right bottom of the search results section and left-align it in consistency with "Action" buttons.

                36. "Refresh" button is advised to be left-aligned according tocthe left border of "Action" buttons.

                37. The input forms have no assistance under the data input fields.

                38. The data input fields have no validation.

                39. The first row of the "Status" heading is misspelled as "Rejcted" instead of "Rejected".

                40. Inconsistency with the aligment of the data in the columns of the table (draft version).

                41. Inconsistency: different spacing in the list of numbered links to the pages with the search results.

                42. ".." indtead of "..." in the numbered links to the pages with the search results.

                Notes:
                Kind of draft version.
                Used only the web guide from the U.S. government and some Adobe web guide.

                Notes ot self:

                What's about the section 508 complience and assistive technologies?
                Does it work with style sheets off?
                Last edited by alex_cyberneticist; 03-31-2022, 09:52 AM.

                Comment


                • Ошибки Taulia:

                  # Верхнее меню
                  - Главное меню: не реагируют на нажатие кнопки: Home, Invoices, Payments, My Details, Cash Plenner, Yor Customer
                  - Пользовательское меню (над главным): не реагируют на нажатие кнопки: User Manager, Profile, Help, Logout

                  # Блок фильтров
                  - Не реагирует на нажатие линк: Hide search parameters
                  - From amount:при изменении диапазона сумм, данные в итоговой таблице не меняются
                  - Invoice date: нет возможности изменить диапазон дат
                  - Кнопка Search не реагирует при нажатии

                  # Таблица данных
                  - наименование столбцов таблицы (Invoice #, Type, Inv.Date etc.): не работает сортировка
                  - Столбец Payment: некорректные даты (2011-1248, 2011-2100 etc.)
                  - В каждой строке не работает кнопка Action
                  - Названия столбцов Due Date и PO # - перепутаны местами
                  - Даты в столбце PO# (Due Date) не соответствуют выбранному диапазону фильтра
                  - Нумерация страниц таблицы не переключает на конкретные номера страниц при нажатии
                  - Команды меню таблицы Download list и Refresh не работают при нажатии

                  Comment


                  • 1. The size of each item in top menu should be similar.
                    2. The gap between "Download list" and "Refresh" should be similar as the gap between "refresh" and the right side of page.
                    3 There are 11 lines in the table should be 10.
                    4. There should be three dots in links line between "10" and "32".
                    5. Both dot and comma used in cost format. Should use something one.
                    6. Line "From Amount" should write "Amount from".
                    7. The date in column "3" in row"7" are out of the parametres of searching. It shouldn't be shown.
                    8. Line " Invoice date" should write "Invoice date from".
                    9. The date format in "Invoice date" and in the table should be the same.
                    10. There are lesser pages in links line for 422 results.

                    Comment


                    • TAULIA BUG REPORTS
                      1.не по правилам записан день Invoice date-6/5/2011, Invoice date-to -9/30/2011
                      2.несуществующий месяц Invoice date-to-9/30/2011
                      3.в колонках: Invoce #, Inv. Date, Due Date, PO # - нет упорядоченности
                      4.в оглавлении колонок: Invoce #, Inv. Date, Due Date, PO # - отсутствует знак от меньшего к больше-
                      му и наоборот
                      5.в колонках Inv.Date и PO# - дни месяцев неправильно записаны
                      6.в колонках Inv.Date и PO# - даты написаны по другому, нежели в Invoice date
                      7.в колонке Payment - нелогичные даты
                      8.числа в колонке Due Data неправильно записаны одно относительно другого
                      9.данные из колонке Due Date записаны в колонке PO # и наоборот
                      10.в столбце Amount - числа неправильно записаны одно относительно другого
                      11.по правилам в нумерации и поиске страниц между 10 и 32 должно быть 3 точки, а не две
                      12.по правилам в нумерации и поиске страниц после ...указывается три последних страницы, а не одна
                      13.в нумерации и поиске страниц отсутствует знаки предыдущая и следующая страница
                      14.не показано какой номер страницы открыт в разделе Invoices
                      15.отсутствует строка поиска
                      16.не указан язык поиска

                      Comment


                      • 1. Колонка "Type' не несет никакой полезной информации так как мы уже находимся на вкладке "Invoice'
                        2. В окне "Search my invoices" присутствует разница написания текста строка "From amount:" присутствует символ ":" в остальных его нет.
                        3. В Таблице результата в 1 строке отсутствует кнопка "Actions"
                        4. В окне "Search my invoices" присутствует параметр поиска "Customer" в котором присутствует выбор покупателя, значит значение может быть изменено, но в таблице результата это нигде не отображено.
                        5. В окне "Search my invoices" в строке " puachase orrder" после поля в вода присутствует значок, какую функцию он несет?
                        6. В окне "Search my invoices" в строке " Invoice date" стоят даты поиска с 6.5.2011 по 9.30.2011. Результаты поиска выдают лишние позиции неотносящиеся к запросу, например 1.oct. 2011
                        7. В окне "Search my invoices" в строке "Results per page" выставлено значение "10" результаты поиска выдают 11 строк вместо 10.
                        8. В Таблице результата поиска показывает "Showing 422 invoices", по факту на 32 страницах может быть показано 352 позиции
                        9. В столбце " Invoce # " допущена ошибка в слове должно быть " Invoice#"
                        10. При наведение на любой текст в таблице результата, курсор мыши меняется на символ начла ввода текста
                        11. В таблице результата поиска, в столбце "Due Data" должны быть даты а не просто цифры.
                        12. В результатах поиска в столбце "Ammount" неверно отображение символа сортировки столбца, столбец показывает сортировку по убыванию, а по факту сортирует по возрастанию
                        13. В результатах поиска в столбце "Ammount" некорректно сформирована сортировка значение $22,409.37 должно быть после $22,376.00
                        14. В Результатах поискать в отображении сформировавшихся страниц пропущена страница № 5
                        15. В подписях столбцов таблица поиска присутствуют " Invoce # / PO #" в остальных подписях отсутствует символ "#"
                        16. В верхнем правом углу страницы не понятно, залогинен ли пользователь
                        17. В таблице поиска столбец "Status" допущена ошибка в 1й строке результата.
                        18. В Таблице результатов поиска, при отображении сформированных страниц, промежуточные страницы между первыми и последней обозначены символом " .. " вместо " ... "
                        19. В результатах поиска в столбце " Invoice# " присутствует расхождение в значениях 2,11 строки, в них значения отличаются " 1122338" в остальных "1122339"
                        20. В нижнем правом углу страницы отсутствует подпись сайта
                        21. В таблице результата присутствует непонятно какие строки должны быть выделены цветом.
                        22. некорректное выравнивание столбца "Amount".
                        23. В столбце "PO#" указаны даты в место номера заказа, вероятно перепутано со столбцов "inv. Date'


                        Comment


                        • 1 поиск идет по 10 строчек но выводит 11 строк
                          2 с июня до сентября но попадается октябрь
                          3 не одинаковая форма в Invoice date и Inv. Date
                          4 столбик type не нужен так как все значения одинаковы
                          5 в строке payment есть пропущены значения
                          6 заменит Showing 422 invoices на Showing 1-10 of 422 invoices
                          7 нету кнопки в 11 строки actions пропущено
                          8 в строке с переключением по страницам пропущена цифра 5
                          9 showing 422 invoice а должно быть 352
                          10 в строке Amount числа не идут по убыванию
                          11 в строке 7 и 8 в строки Amount не правильно идут суммы
                          12 в строке Amount сумма не выстраиваются ровно сумме по правому краю
                          13 в Search my invoicesHide меню нет знака : должно быть перед каждым названием меню
                          14 ошибка в слове Invoce # надо Invoice #
                          15 И не надо значок # в Invoice # надо Invoice
                          16 И не надо значок # в PO # надо PO
                          Last edited by Reskator; 03-31-2022, 09:00 AM.

                          Comment


                          • Bug Repots 1
                            Баг репорт: Taulia. 31.03.2022
                            Отсутствие пятой страницы в нумерации страниц.
                            Исполнитель: Программист(N)
                            Шаги: Пройдя по ссылке: Taulia: Search invoices (portnov.com)
                            В нижней части данной веб сайта имеется перечень страниц.
                            Актуальный результат:
                            Отсутствие станицы №5 в перечне страниц.
                            Ожидаемый результат:
                            Нумерация страниц по порядку. Согласно требований №535.29(условные данные)
                            Приоритет Hight(выставляется менеджером проекта MPortnov)
                            Серьезность:3(выставляется тестером)
                            Windows 10, Microsoft Edge Browser


                            Bug Reports 2
                            Баг репорт: Taulia. 31.03.2022
                            Количественное несоответствие результата поиска к фильтру.
                            Исполнитель: Программист (N)
                            Шаги: Пройдя по ссылке: Taulia: Search invoices (portnov.com)
                            Актуальный результат:
                            Выведенные с помощью фильтра строки равны 11.
                            Ожидаемый результат:
                            Количество строк указанных в фильтре поиска должны быть равны результату поиска. Согласно требований №658.75(условные данные)
                            Приоритет Hight(выставляется менеджером проекта MPortnov)
                            Серьезность:3(выставляется тестером)
                            Windows 10, Microsoft Edge Browser

                            Comment


                            • 1, One space is missing after "Help" in the top menu bar.
                              2. "Refresh" icon in the Search result table is dim.
                              3. Tooltip word "Approved" does not match to word "Paid" in the 4 row of "Status" column.
                              4. Last row in the Search result table need to make it wider.
                              5. The names of columns 4 and 5 are mixed up.
                              6. The color of the row with the column names should be made in a different color so that it does not merge with the first row.
                              7. Mismatch between the search result in the 7 row by date (1-Oct-2011) and specified search parameters (to 9/30/2011).

                              Comment


                              • TAULIA BUG REPORTS

                                #1. "Actions" button is missing in the row #11

                                #2. 32 pages is not enough to accomodate 422 search results

                                #3. Search results should display 10 rows (as per "Results per page" listbox), not 11

                                #4. Replace "Showing 422 invoices" with "Showing 1-10 0f 422 invoices"

                                #5. "Type" column is redundant (избыточный) since all the search results are of same type (invoice)

                                #6. Sorting order violation in "Amount" column: "$22,409.37" should go below "$22,376.00", not above

                                #7. "Amount" column: inconsistency between the actual sorting order (ascending) and the direction given by the arrow next to the column title

                                #8. Leftmost column title: replace "Invoce #" with "Invoice #"

                                #9. Misspelled word in first row/"Status" column

                                #10 Enumeration search results of pages: link to page "5" is missing

                                #11 "Search my invoices": provide all the label with the colon character at the end

                                Баги найденные мной:

                                #12 Не верный формат даты в таблице Payment
                                #13 Не соответствие данных в таблице названию таблицы "Due Date"
                                #14 Не соответствие данных в таблице названию таблицы "PO #"
                                #15 Названия таблиц неверно спозиционированны относительно данных (имеют разные отступы)
                                #16 В блоке ссылок "User Manager | Profile | Help | Logout" использованы не одинаковые отступы
                                #17 Полоса - разделитель под блоком кнопок "Home, Invoices, Purchase Orders, Payments, My Details, Cash Planner, Your Cistomer" не доходит до конца страницы при уменьшении окна браузера и соответствует длине окна не отображаясь при скролле вправо.
                                #18 Формат ввода дат в полях "Invoice date" не соответствует формату вывода в таблице
                                #19 Пиктограмма "Бинокль" в строке "Purchase order" расположена не по центру строки.
                                #20 Строка с Invoice № 1122339546 имеет дату 1-Oct-2011 не соответствующую выборке.

                                Comment

                                Working...
                                X