Announcement

Collapse
No announcement yet.

TAULIA Bug Reports

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1. the column "Date" indicates a chaotic set of numbers instead of the date.
    2. The column "Payment" in the lines paid indicates the initial period of 2011, the end date
    contains a set of digits instead of a date, except for the specified year only, the date is not fully specified.
    3. The column "Quantity" contains a filter (arrow). In other columns, there is no possibility to filter values.
    4. In the table, the columns "Inv. Date" - the beginning of the period (Invoice date) and the column PO# - the end date of the period are not correctly named
    5. label - "Invoice date" set period combination through a slash: month/day/year = digits!, but in the table, columns "Inv. Date" and "PO#" broken combination:
    through dash - day (digit)-month (letters)-year (digit).
    6. Label "Invoice date" the period is set: from "6/5/2011" (beginning of the period), in the table,
    the column "Inv. Date" (beginning) contains: "1 -Oct-2011" which is higher than the specified start period in "Invoice date".
    7. Label "Invoice date" set to end date 9/30/2011, table contains dates: "22-Oct-2011", "31-Oct-2011", 13-Oct-2011" - which is greater than the end date of search period "invoice".
    8. What is the "Due Date" column for and what does it mean.
    9. The column "Amount" contains a filter from wide to narrow, the order of the filter is violated by the value - "$22,376.00", above in the table the amount is indicated - "$22,409.37" below the amount - "$87,888.05".
    10. In the "Invoce #" and PO # columns there is a "#" sign, the other columns do not contain the # sign.

    Comment


    • Отчет об ошибках
      №1 В "Label" иконка бинокль активна на нажатие кнопки на мышке и меняет язык интерфейса.
      №2 В сталбце"Due Date" не соответствует информации названия столбца.
      №3 В столбце "PO#" некорректная информация.
      №4 В столбце "Inv.Date" в рядах "№2" и "№7" дата не соответствует с указанной датой поиска.
      №5 В столбце "Inv.Date" не соответствует формату даты.
      №6 В столбце "Payment" используется некорректные данные.
      №7 Над столбцом "Action" отсутствует заголовок столбца.
      №8 Заголовки столбцов не отцентрованые по отношению столбцов.
      №9 В заголовке "Amount" стрелочка не активна нажатием курсором на неё.
      №10 Правая сторона таблицы шире информации столбцов.
      №11 В столбце "Action" кликаются некорректно.
      №12 Отсутствие функции печати.
      №13 В номерации страниц отсутствует (следующая страница, предыдущая страница).
      №14 Нет имени пользователя перед функцией (выйти)

      BUG REPORTS OF FORUM
      №1 при написании сообщения и сохранением конечный результат, программа изменяет слова. А так же удаляет строки.
      Last edited by IorkaNataliia; 03-30-2022, 02:57 PM.

      Comment


      • #1. Columns names "Due Date" and "PO#" mix up in table.
        #2. 11 rows is shown in the table, although results per page was set=10.
        #3. Page with number 5 is missing under "invoices" table.
        #4. "$22,409.37" value is shown before "$22,376.00" value in "Amount" column, although Ascending sorting order is applied.
        #5. "Actions" button is missing in the last row in the table.
        #6. Table "Inv. Date" have row with date is out of selected date range (1-Oct-2011).
        #7. "Amount" arrow image display "Descending" sorting order in the table, although results display with "Ascending" order.
        #8. The number of "Showing invoices" (422) is more then quantity of all invoices on 32 pages (32*11=352).
        #9. "Invoce #" and "Rejcted" words have a syntax errors in the table.
        #10. "Search" button is shifted to the right over the table.
        #11. Values in "Amount" and "Date" columns is not aligned in the table.
        Last edited by Sergyz; 04-04-2022, 03:15 PM.

        Comment


        • Bug report
          [LIST][*][FONT=Arial][COLOR=#e74c3c][SIZE=12px]
          Не могу из Мас Воок перекинуть заметки, не поддерживает формат ???
          Last edited by erojonny; 03-30-2022, 03:07 PM.

          Comment


          • #1. The search button is incorrectly placed on the right side in the "Search for my invoices" section. The button should be align to the other elements.
            #2. Columns in the table should be align to the center of the table titles.
            #3. Table titles "Due Date" and "PO #" should be swapped.
            #4. Space between page numbers "1" and "2" should be as the other ones in this line.
            #5. "Search my invoices" section, add menu items (options) for "Customer", "Invoice status", "Results per page".
            #6. Binoculars icon in "Purchase order" section.
            #7. "Hide search parameters" didn't look like we could click it.
            #8. In a 4 table row "paid" icon have the wrong hint "approved".

            Comment


            • см пост 159
              Last edited by Jana; 03-30-2022, 03:04 PM.

              Comment


              • Урок 2. Домашнее задание .
                Список багов .
                1. При выборе “User Manager” выделяется слово на которое был наведен курсор, а не весь пункт целиком.
                2. При выборе пункта меню “Help” выделяется еще дополнительно пункт “Logout”.
                3. При выборе пункта меню “Logout” выделяется еще дополнительно пункт “Help”.
                4. При выборе пункта “Home” выделяются и соединяются рамочкой сразу два пункта “Home” и“Invoices”, при этом нет расстояния в виде пробелов, а также выделяются синим цветом сразу три слова “Home” и“Invoices”, “ Purchase ” из трех разных пунктов.
                5. Если выбрать любой пункт из основного меню в центре экрана, а затем перевести курсор в другую точку формы, то все выделения исчезают, остается в рамочке только “Invoices”.
                6. При выборе пункта меню состоящего из двух слов (“Purchase Orders”, “My Details” “Cash Planner”,”Your Customer”) выделяется не весь пункт целиком, а слово на котором стоит фокус и плюс выделяется ближайшее слово из соседнего пункта.
                7. При выборе пункта “Invoices”: выделяются синим цветом слова Home, Invoices, Purchase
                8. При выборе пункта “ Purchase Orders”выделяются и соединяются рамочкой сразу два пункта “ Purchase Orders ” и“Invoices”, при этом нет расстояния в виде пробелов, а также выделяются синим цветом слова сразу из трех разных пунктов.
                9. Каждое слово в строке “Hide search parameters” можно выделить отдельно, но если назначение Hide search parameters предназначено для сворачивания блока Search my invoices, то следует реализовать единый компонент интерфейса (например кнопку).
                10. По кнопке Бинокль выполняется обновление экрана и все критерии поиска возвращаются в дефолтное состояние по умолчанию. Нужно добавить всплывающую подсказку Обновить экран, либо изменить рисунок иконки на интуитивно понятное изображение.
                11. В блоке Поиск в поля Invoice Number, “ Purchase Order,”From amount” можно ввести не только цифры, но и буквы и спец символы, а судя по результату в данных полях должны быть только числа.
                12. В всплывающих списках “Customer”, “Invoice status”, “Results per page” только одно значение на выбор, следует расширить диапазон допустимых значений в списке либо изменить компонент на поле, либо вообще удалить из блока поиска так как это постоянные значения по умолчанию.
                13. “ Purchase Order” в результирующей выборке не представлен. Имеется столбец “PO #”, но нет поясняющих ссылок на соответствие данного столбца и критерия поиска “ Purchase Order”.
                14. “Invoice data”: нет возможности изменить дату.
                15. “Invoice data”: формат даты в данном поиске не соответствует формату даты в результирующем наборе.
                16. “Invoice data”: дату следует задавать через компонент Календарь.
                17. “Invoice data”: в диапазоне поиска указано ограничение до 30.09,2011, а в результирующем наборе есть “Invoice data”: 01.10.2011
                18. Кнопка Refresh (обновить ) не срабатывает: обновление страницы и результата выборки не происходит.
                19. Кнопки DownLoad List и Кнока с изображением Дискеты не срабатывают, и объединяются при наведении курсора.
                20. Для “Results per page” указана выдача 10 строк на странице, а в результирующей выборке на первой странице выдано 11 строк.
                21. Не верное количество страниц. В результате выдано 422 строк , разделим на 10 , получим 43 страницы.
                22. В списке страниц нет возможности выбрать 5 страницу
                23. Нет указателей для быстрого перехода по страницам вперед и назад , а также нет стрелок для перехода на следующую либо предыдущую страницу.
                24. Лишнее количество пробелов между цифрами 1 и 2 , т.е первой и второй страницей.
                25. В нумерации страниц нужно заменить две точки на три точки .
                26. В столбце “Payment” не понятен формат данных, если предположить, что это столбец для даты платежа, то дата указана не верно.
                27. Формат заголовков столбцов не единообразный, в некоторых столбцах есть знак # , а в некоторых нет. Нужно использовать единый формат для отображения заголовков столбцов.
                28. В результирующем блоке не выровнены столбцы,
                29. В 11 стоке нет кнопки Actions
                30. Поменять местами заголовки “PO #” и “Due Date”
                31. Не верная сортировка в столбце Amount. Нет возможности сменить сортировку по возрастанию или по убыванию.
                32. Заголовок “Invoice” написан с ошибкой, надо добавить букву I
                33. Слово“Rejected” написано с ошибкой , надо добавить букву e
                34. Нет информации под какой учеткой зарегистрирован пользователь и чьи счета он просматривает.
                Last edited by Jana; 03-30-2022, 03:04 PM.

                Comment


                • OS: Windows 11 Pro. Build 22000.588
                  Browser: Chrome, Build 99.0.4844.84
                  MS Edge, Build 99.0.1150.55

                  1. The main logo does not have a link to Homepage
                  2. Upper right corner. Must be add logged in username
                  3. “Hide search parameters” is not clickable
                  4. Frame “Search my invoices”:
                  4.1. Colon missing for following labels “Invoice number”, “Customer”, “Purchase order”, “Invoice date”, “Invoice status”, “Results per page” and both “to”
                  4.2. Label Invoice date and to must be written in the format MM-DD-YYYY
                  4.3. Icon “Binoculars” is not clickable
                  4.4. Input field “Invoice number” should be of type “NUMBER”
                  4.5. Input field “Purchase order” should be of type “NUMBER”
                  4.6. Input field “From amount:” and “to” should be of type “NUMBER”
                  4.7. Input field “Invoice date” and “to” should be of type “Date”
                  5. “Showing 422 invoices” must be changed to “Showing 1-10 of 422 invoices”
                  6. Left column title: change “Invoce #” to “Invoice #”
                  7. Column “Type” not needed because all search results are of the same type
                  8. Columns “Due Date” and “PO#” mixed up
                  9. Columns “Inv. Date” and “Due Date” must be written in the format MM-DD-YYYY or the day should be written as a double number, for example instead of "5-Jun-2011" should be written "05-Jun-2011"
                  10. Column “Amount” sort order and icon mismatch
                  11. Column "Payment” should look like other numeric columns as “Invoce #” or “PO #”. Change to “Payment #”
                  12. The number of rows does not match the declared in the field “Results per page”
                  13. Sorting order violation in "Amount" column: "$22,409.37" should go below "$22,376.00"
                  14. Column “PO #” contains dates not within the range of the selected. 3,7 and 10 rows
                  15. First row, column “Status” change “Rejcted” to “Rejected”
                  16. Last row has no button “Actions”
                  17. Invoice number “1122339044”, Column “Status”. Popup message has text different from string value “Approved”
                  18. Data in the column “Amount”must be aligned on the delimiter "."
                  19. Cursor type on "Actions" buttons should be “Pointer”, not “Text”
                  20. 32 pages is not enough to accommodate 422 search results.
                  21. Enumeration search results of pages: link to page "5" is missing
                  22. Enumeration search results of pages. Cursor type should be “Pointer”, not “Text”
                  23. Missing "Next Page" and "Previous Page" buttons
                  Last edited by Walkman78; 03-30-2022, 03:19 PM.

                  Comment


                  • #1. Button "Hide search parameters" should be with the arrow.
                    #2. Buttons "Due Date" and "PO #" should be swapped each other.
                    #3. Label "Invoice number": binocular icon is missing.
                    #4. The dates of the row "Inv. Date" and "PO #" should be aligned by month.
                    #5. Enumeration search results of pages: Button "Next" is missing.
                    #6. Button "Logout" replace with button "Log in"

                    Comment


                    • #12. Колона "Payment": в строках со статусом "Approved" отсутствует значение.
                      #13. Отличается формат даты поиска (6/5/2011) от формата даты результатов (29-Aug-2011), проверить.
                      #14. Перепутаны названия столбцов местами - "Due Date" и "PO #".
                      #15. Не корректный результат поиска по датам в диапазоне от 6.5.2011 до 9.30.2011 - есть результат в таблице "1-Oct-2011" столбец "Inv. Date".
                      #16. Условия поиска : показать 10 строк на странице, результат 11 строк на странице.
                      #17...

                      Comment


                      • Bug Report - (Taulia):

                        1. Missing title favicon on the site.
                        2. The row at the top of the site has an illogical link order "User Manager | Profile | Help | Logout". Maybe "HELP" should be at the bottom of the page.
                        3. There may be extra spaces between the "User Manager", "Profile", "Help", "Logout" links, and the "I" divider characters in the upper right corner of the web page.
                        4. The logo in the header of the site is not active when hovering over it with the mouse arrow.
                        5. Asymmetrical display of the columns "Invoice #", "Type", "Inv. Date", "Due Date", "PO #", "Amount", "Status", "Payment" relative to its content. Alignment should be orderly.
                        6. The upper block of drop-down lists must end with the symbol ":". As an example "From amount:" symbol ":" is present.
                        7. The "From amount" label is displayed incorrectly, it must be replaced with "Amount from:" to display a logical range.
                        8. A typo in "Invoce #" in the 1st column. It should be changed to "Invoice #".
                        9. In the 1st line in the column called "Status" there is a typo in "Rejcted." It should be changed to "Rejected".
                        10. There is no link on the 5th page at the bottom of the web page.
                        11. There are 11 search results on the page instead of 10, and the results per page parameter is set to 10.
                        12. There is no data in the format "2011-XXXX" in lines 1,3,6,9,10, because in other lines: 2, 4, 5, 7, 8, 11 they are.
                        13. Displaying 422 invoices is not a valid search result, because if 35 pages are multiplied by 11 lines, it will be 385 invoices.
                        14. The use of the "binoculars" icon next to the "Purchase order" parameter is not clear.
                        15. Missing tooltip when hovering over the "binoculars" icon next to the "Purchase Order" input box.
                        16. In row #4 of the "Status" column, the "Paid" icon has a tooltip of "Approved" instead of "Paid".
                        17. The "Results per page" shows the number "10" while actually showing "11" results.
                        18. The "Due Date" column includes data that is not in date format, instead, it looks like it could be data from the "PO #" column.
                        19. The "PO #" column contains data in the format of a date that is related to the "Due Date" column.
                        20. The "Amount" column shows an ascending indicator (a triangle pointing down), but there are two amounts: $22,409.37 and $22,376.00, they are not in order, so the sorting does not work.
                        21. The 11th row of results is missing an "Action" button. But if we take into account the number of "10" specified in the "Results per page" input, then this is a string and we do not need a button.
                        22. Search results pagination: no link to page #5.
                        23. There are extra spaces between pages #1 and #2 in the pagination.
                        24. A period is missing in the pagination of the pages, you need to replace ".." with "...".
                        25. There is no button to navigate between the next and previous pages.
                        26. There may be no sort of indicator in the "Inv.Date" and "Due Date" fields.
                        27. Perhaps there is no "#" symbol in the "Payment" column (example: "Payment #") because it is not clear what exactly this column indicates.
                        28. Inconsistency in the use of the words "My" and "Your" in the "My Details" and "Your Customer" tabs, may need to be changed from "Your Customer" to "My Customer".
                        29. In the search results section, there are inconsistencies between the label names and the actual data in the columns.
                        30. The "Invoice date" parameters indicate a search from 06/05/2011 to 09/30/2011, but in the search results section, the invoice date is outside of these parameters, for example: "October 1, 2011".
                        31. The "Inv. Date" and "PO #" columns display a different date format dd-mm-yyyy from the upper block "Invoice date" - dd/mm/yyyy.
                        32. The "Hide search parameters" don't work, doesn't hide found information.
                        33. The "Invoice number" field accepts letters and special characters.
                        34. The "Purchase order" field accepts letters and special characters.
                        35. The "From amount:" field accepts letters and special characters.
                        36. The "Invoice date" doesn’t allow you to select a different date.
                        37. There is no selection other than "General Electric" in the "Customer" dropdown list.
                        38. There is no selection other than "All" in the "Invoice status" dropdown list.
                        39. There is no selection other than "10" in the "Result on Page" dropdown list.
                        40. When hovering the mouse over all the links on the page, the color does not change, there is no logical action. (for example color changes from orange to blue).
                        41. The "Search" button doesn't have any response or results after being clicked.
                        Last edited by Jenny Zh; 03-30-2022, 05:40 PM.

                        Comment



                        • #1. Top right corner: change "logout" to "log out".
                          #2. Top right corner: add item "user settings".
                          #3. "Search my invoices": button "search" should be ender the labels.
                          #4. Icon and button "Download list" should be down at the end of page.
                          #5. Column with button "Actions" should be named.
                          #6. At the column "Payment" don`t uniformity.
                          #7. Column "Due date": format not consistency vs name of column.
                          #8. Column "PO#": format not consistency vs name of column (Replace format category Date with Number)

                          Comment


                          • ...
                            #12 Wrong data format in the column ''Due Date''
                            #13 Wrong data type in the column ''PO #''
                            #14 The data are not correctly filtered by time interval/''Invoice date''. See for Ex.: Raws: 3, 7, 10
                            #15 The table header has a different alignment (Center) then the table body (Align left)
                            #16 A title of the last column is missing
                            #17 Replace ''PO #'' with ''Purchase order'' for general consistency in the table header
                            #18 Replace ''Inv. Date #'' with ''Invoice date'' for general consistency in the table header

                            Comment


                            • 1.Invoice date from6.5.2011 bis 9.20.2011
                              Format in Tabs is error.
                              2. 3 Rows (3,7,10) is error (Oktober)
                              3.Содержание столбцов Due Date(срок оплаты) и PO#(номер заказа) не соответствуют названию заголовкa
                              4.Почему номер PO# столбцы(2,3,5,6,7,9,11) один и тотже а даты Inv.Date разные

                              Comment


                              • 1. Лейбл "Purchase Order": знак бинокля является лишним.
                                2. Лейбл "Invoice Number": добавить поле "to" для обеспечения возможности поиска по интервалу значений
                                3. Лейбл "Purchase Order": добавить поле "to" для обеспечения возможности поиска по интервалу значений
                                4. Лейблы "Invoice Status" и "Results per page": раскрывающиеся списки содержат только 1 вариант выбора
                                5. Лейбл "From amount": в поле значений задать разрядность вводимых чисел
                                6. Параметры поиска: отсутствуют лейблы "Due Date" и "Payment"
                                7. Кнопка "Search": находится в правой части поисковой области.
                                8. Параметры поиска: отсутствует кнопка "Reset"
                                9. Кнопки "Hide search parameters", "Refresh", "Download List", "Search": не выделяются при наведении курсора
                                10. Шапка таблицы результатов: столбцы не расположены в логическом порядке
                                11. Шапка таблицы результатов: отсутствует знак сортировки в столбцах "Invoice#", "Inv. Date", "PO#", "Status", "Payment"
                                12. Таблица с результатами: отсутствует столбец "Customer" для идентификации клиента
                                13. Шапка таблицы результатов: убрать подчеркивание в наименованиях столбцов
                                14. Шапка таблицы результатов: цветовой фон наименований столбцов сливается с первой строкой.
                                15. Привести в соответствие формат даты в параметрах поиска и в таблице результатов
                                16. Таблица результатов: отформатировать числовые значения и значения даты по правому краю, а текстовые – по центру
                                17. Столбец "Inv. Date": дата в 7 строке выходит за пределы интервала в параметре поиска
                                18. Столбец "Due Date": некорректные данные – столбец должен содержать дату, а не числовое значение
                                19. Столбец "PO#": некорректные данные – должен стоять номер заказа в числовом формате.
                                20. Столбец "Payment": некорректные данные – столбец должен содержать дату, а не числовое значение
                                21. Заменить название столбца "Amount" на "Amount, $"
                                22. Столбец "Amount": отображать значения без знака $
                                23. Нумерация страниц: отсутствуют кнопки "Previous" и "Next"
                                24. Нумерация страниц: номера страниц нельзя переключить (при наведении на номера не появляется курсор Pointer)
                                Last edited by Olga Blinnikova; 03-30-2022, 03:33 PM.

                                Comment

                                Working...
                                X